Сторінки

5 клас

Вікторина "ВПІЗНАЙ ТВІР"

1.     « Пробула дівчина певний час у старої та й засумувала, а чого їй бракує, то спочатку й сама не знала.» (  « Пані Метелиця»)
2.     « Мандрівники, які врятувалися зі мною, теж розійшлися по острову. Вони були приголомшені, побачивши такі багатства: коштовні метали, самоцвіти й великі царські перлини, що лежали, наче прості камінці, на дні річечки, яка бігла посеред гаю» ( « Синдбад – мореплавець»)
3.     «Саме тоді було дуже холодно, а жорстокий поміщик аж три доби не випускав хлопця, сподіваючись, що за цей час він або помре від холоду чи голоду, або погодиться на його умови» («Пензлик Маляна»)
4.     «Дівич – вечір наступає,
А цариця за звичаєм
Перед дзеркальцем своїм
Перемовилася з ним…» («Казка про мертву царівну і сімох богатирів»
5.     « О, ти небесна маленька пташко! Я добре знаю  тебе!  Тебе я вигнав  із своєї держави , а ти своїм співом відігнала від мого ліжка злі привиди. Одігнала з мого серця Смерть» ( « Соловей»)
6.     « І він підійшов до жебрачки ближче, і став кидати в неї камінцями, насміхатися, і вона з жахом дивилася на нього і не могла відвести погляду» (« Зоряний хлопчик»)
7.     « Ти теж спочинеш скоро,-
Лиш зачекай» ( «Нічна пісня подорожнього»)
6.  «Попри всі мої  хитромудрі виверти, він ні разу не схибив, неухильно обминав небезпеку» ( «Лобо»)
7. « Сміх у класі ніби трохи збентежив хлопця. Але то тільки здавалося. Насправді його більше бентежила близькість до свого незнайомого божества і несподіване щастя, яке випало йому» (« Пригоди Тома Сойєра»)
8. «Пройшовши невелику відстань, вона опинилася перед будиночком Солоного Зайця… Перед будинком під деревом стояв накритий стіл, за яким Солоний Заєць і Капелюшник пили чай» ( «Аліса у Країні Чудес»)

Вікторина "ВПІЗНАЙ ГЕРОЯ"
1.      « Вона мусила виконувати всю хатню роботу, була попелюшкою у домі. Бідна дівчина щодня сиділа  на шляху біля криниці й пряла доти, доки їй нитка не прорізала пальці до крові» ( Пасербиця, «Пані Метелиця»)
2.      « Він опустився навколішки й мовив про себе: « Присягаюсь Аллахом, це місце – райський куточок; мабуть, це палац султана або хана. Він шанобливо до всіх привітався, побажав усім добра і встав, схиливши голову» ( Синдбад, «Синдбад – Мореплавець»
3.      « З самого малечку він мріяв про те, щоб навчитися малювати. Та от біда: не було в нього за що купити пензлика» (Малян, «Пензлик Маляна»)
4.      «Що й сказать, була цариця:
І висока, і струнка,
І розумна, і метка,
Тільки дуже вередлива,
Гордовита та злослива» (Мачуха, «Казка про мертву царівну і сімох богатирів»)
5.      « Він так солодко співав, що навіть бідний, обтяжений турботами рибалка, коли вночі випливав закидати свої сіті, зупинявся і слухав» ( Соловей, «Соловей»)
6.      « В складках плаща вони не знайшли ні золота, ні срібла, ні взагалі будь – якого скарбу, а тільки мале дитинча, яке лежало і спало…» ( Хлопчик – зірка, «Хлопчик – зірка»)
7.      «Старий… був ватажком зграї сірих вовків, що спустошували долину впродовж багатьох років. Усі місцеві скотарі та пастухи знали цього хижака» (Лобо, «Лобо – володар Курумпо»)
8.      «Дійшовши до дерев*яного будинку школи, він швидко ввійшов з виглядом людини, яка сумлінно поспішала на урок, повісив капелюха на гвіздок і діловито  сів за парту» (Том Сойєр,  «Пригоди Тома Сойєра»)
9.      «Вона аж затремтіла від цікавості і побігла слідом  за Кроликом  через поле і ледве встигла помітити, що той шмигнув  у велику кролячу нору  під живоплотом» ( Аліса, «Аліса в Країні Чудес»)

Конкурс знавців літератури
І ТУР   «Розминка»

Запитання для першої команди


1.     Автор «Казки про мертву царівну і сімох богатирів»
2.     Е.Распе написав казку…
3.     Кай, Герда, розбійниця – герої казки…
4.     Чиє серце перетворилося на шматок льоду?
5.     У якого казкового героя була зоряна хвороба?
6.     У яких казках є трикратний повтор?
7.     Яке слово складав Кай з кубиків льоду?
8.     Назвіть героїв вступу до поеми О.С.Пушкіна «Руслан і Людмила»
9.     У чому сила Снігової Королеви?
10.                 Яка різниця між народною та літературною казкою?
11.                 Яке серце гірше – кам*яне чи льодяне? Поясніть
12.                 Перемога у життєвих випробуваннях любові дружби, добра – це ідея казки…
13.                 Основне коло життєвих питань, на яких зосередив увагу письменник у своєму творі, називається…
14.                 Зупинка у мовленні між мовними тактами, окремими словами і між складами слів називається…
15.                  Дійові особи, які з*являються лише в окремих епізодах, - це…

Завдання для другої команди


1.     Автор казки «Соловей»
2.     О Уайльд написав казку…
3.     Мауглі, Багіра, Балу – герої казки…
4.     Героїня якої казки мала злу мачуху?
5.     Хто з героїв казок вважав себе найправдивішою людиною у світі?
6.     На кого перетворився хлопчик – зірка?
7.     На творчість якого письменника мала великий вплив його няня?
8.     Назвіть засоби пересування барона Мюнхгаузена



9.     За яким законом жили звірі у казці «Мауглі»?
10.                  Чому навчає нас барон Мюнхгаузен?
11.                  Художній прийом, розрахований не на буквальне розуміння, а на сильний емоційний вплив називається…
12.                 Яке слово у перекладі з французької означає «подробиця»?
13.                 Основна думка твору, те, що хоче автор сказати про зображуване -…
14.                 Дійові особи, які постійно беруть участь у подіях твору- …
15.                 Засудження  людської обережності, невміння бачити цінність справжньої краси,невміння відрізнити її від підробок – це ідея казки…


ІІ ТУР «Слово про…»

Напередодні змагань кожна команда отримує завдання  скласти розповідь про письменника, звернувши увагу на цікаві, кумедні, неймовірні історії із життя


ІІІ  ТУР «Про кого чи про що йде мова?»

Учитель зачитує уривки з творів, а учні повинні сказати, з якого твору уривок, за описом назвати героя, вказати, який герой промовив ті чи інші слова

Перший етап «З якого твору уривок?»

Завдання для першої команди

1.     « У цю мить повз мене пролетіло зустрічне ядро, що його пустили турки»
2.     «Всюди чутка пролунала, що дочка в царя пропала»
3.     «Я люблю твоє серце більше за твою корону»
4.     «Дурниці, - прогарчав Вовк,- кажу вам, що  в усьому винен уряд»
5.     «Ваше зверху. Ви здолали мене. Тож робіть зі мною. Що хочете!..»

Завдання для другої команди

1.     « Вічний холод у хаті, де люди з холодними серцями»
2.     «Так сиділи вони обоє, дорослі, але ще діти, діти серцем»
3.     « Я оглянувся і при світлі місяця побачив страшного вовка, який, роззявивши пащу, біг за моїми кіньми»
4.     «Людина – це найслабша і найменш захищена істота, і тому чіпати її не личить мисливцеві»
5.     «Нарешті ти знайшов її. Тепер ви знову разом»

Другий етап «Назвіть героя»

Завдання для першої команди


1.     І по правді  молодиця,
Що й сказать, була цариця,
І висока, і струнка,
І розумна, і метка.
2. «Чи це можливо? Я ніколи не уявляв його таким. Який у нього  простий вигляд!»
3. « Просто перед нами стояла гола смаглява дитина, що тільки – но починала ходити»

Завдання для другої команди

1.     « У них сиділа людина у хутряній білій шапці, закутана у хутряну білу шубу»
2.     « Ті графи, барони, князі і султани завжди говорили, що я – найправдивіше людина у світі»
3.     «Із року в рік хлопчик гарнішав і гарнішав»


Третій етап «Впізнайте письменника»

Завдання для першої команди

1.     Цей письменник походив із старовинного дворянського роду, а няня познайомила його з російською народною творчістю.
2.     За блискучі успіхи у навчанні майбутнього письменника було нагороджено стипендією та золотою медаллю.
3.      Він захоплювався театром, а став всесвітньо відомим майстром дитячої казки.

Завдання для другої команди

1.     У 1907 році цьому письменнику було присуджено Нобелівську премію.
2.     Німецький військовий, який певний час служив у Росії, воював з турками, відомий знавець старожитностей, автор оповідей про неймовірні пригоди знатної особи.
3.     У своїх творах цей письменник засуджував ненависть і пихатість, безжалісність і підступність, все, що робить наш світ потворнішим і жорстоким. Його казки часто закінчувались трагічно.

Четвертий етап «Хто сказав ці слова?»

Завдання для першої команди

1.     «На своєму подвір*ї і собака пан! Побачимо, що скаже зграя»
2.     «Найсміливішим, звісно, виявився я»


3.     «Подивись, як майстерно зроблено. Це куди цікавіше, ніж справжні квіти! І яка точність. Жодної нерівної лінії. Якби вони тільки не танули!»

4.     «Цікаво, скільки миль я пролетіла?»

Завдання для другої команди

1.     «Я не гідний бути королем, бо я зрікся матері, що породила мене»
2.     « Сльози – ось найвища нагорода, відІдея  якої радіє серце співця»
3.     «Чи не я за всіх миліша,
І рум*яніша, й біліша?»
4. « Ой лишенько, ой лишенько! Я спізнююся!»


                                                 ІУ  ТУР «Опиши це»

Одному учаснику гри з кожної команди демонструються портрети письменників, ілюстрації до творів. Йому необхідно описати, пояснити те, що він бачить так, щоб команда змогла дати правильну відповідь, хто або що зображено на портреті чи ілюстрації ( не називаючи імен та діючих осіб твору)


У ТУР «Так чи ні»

Завдання для першої команди

1.     Світова література вивчає лише усну народну творчість
2.     Прслів*я – влучний вислів без повчального змісту
3.     Анекдот – жанр фольклору
4.     Синдбад – мореплавець сім днів  розповідав про свої пригоди
5.     Ідея – головна думка твору
6.     Пейзаж – опис зовнішності людини


Завдання для другої команди

1.     Приказка – стислий народний вислів повчального змісту
2.     «Пані Метелиця» - російська народна казка
3.     Імператор продав Солов*я за великі гроші
4.     семеро богатирів відвели царівну додому
5.     Через життєві труднощі здобув Зоряний хлопчик справжню душу
6.     Сюжет – коло життєвих явищ, описаних у творі









Немає коментарів:

Дописати коментар